kartal boşanma avukatı

Boşanma Avukatı

4271 sayılı Türk Medeni Kanunu 166/1 maddesi, boşanmanın şartlarını hüküm altına almıştır. Bu kanunun tanımına göre boşanma, evlilik birliğinin temelinden sarsılması ve artık sürdürülemeyecek durumda olmasıdır. İstanbul kartal boşanma avukatı ise bu kanun kapsamında, müvekkillerinin haklarını korumaya çalışır.

Boşanma Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

İstanbul kartal boşanma avukatı, Türk medeni kanunu ve boşanma konularında uzmanlaşmış ve deneyim kazanmış kişidir.

İstanbul kartal boşanma avukatı, deneyimi ve uzmanlığı gereği aşağıdaki davalarla ilgilenir.

Anlaşmalı Boşanma Davaları

Evli çiftler, evlilik birliğinin temelinden sarsılması ile birlikte, evlilik birliğini sonlandırmak isteyebilirler. Evlilik birliğinin sonlandırılması iki şekilde gerçekleşir. Bunlardan bir tanesi anlaşmalı boşanmadır.

Evli çiftler boşanmaya karar verdiklerinde, aşağıdaki konuları kendi aralarına karara bağlarlar:

• Mal paylaşımı,
  • Nafaka miktarı,
  • Çocukların velayeti ve
  • Aile mülkünün tahsis edilmesi.

Yukarıda bahsedilen konular üzerinde anlaşılması halinde, karı ve koca arasında sözleşme imzalanır. Daha sonra aile mahkemesine başvuruda bulunulur. Çiftler boşanmak istediklerini beyan ederler ve sözleşmelerini mahkemeye delil olarak sunarlar.

Anlaşmalı boşanma davaları genel olarak tek celsede sonlanmaktadır.

Çekişmeli Boşanma Davaları

Anlaşmalı boşanma davalarının aksine, çekişmeli boşanma davaları oldukça uzun sürer. Ayrıca zorlu bir süreçtir. Çünkü boşanmak isteyen çiftler, birçok konuda anlaşamazlar.

Çekişmeli boşanma davaları, dava sebebi olarak aşağıdaki türlere ayrılabilir:

• Şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davaları,
  • Zina nedeniyle boşanma davaları,
  • Eşlerin birbirlerine kötü davranmaları, eşlerin birbirlerinin hayatlarına kast etmeleri ve şiddet nedeniyle açılan davalar,
  • Eşlerden birisinin suç işlemesi ve bunu alışkanlık haline getirmesi ve dolayısıyla eşlerden diğer tarafın boşanma davası açması,
  • Eşlerden birisinin evi terk etmesi sonucu açılan boşanma davaları,
  • Eşlerden birisinin akıl hastalığına yakalanması durumunda açılan boşanma davaları.

Velayet Davaları

İstanbul boşanma avukatı ile ilgili olan davalardan birisi de velayet davalarıdır. Çocukların bakım ve ihtiyaçlarının giderilmesi, anne ve babanın görevidir. Ancak çekişmeli boşanma davalarında eşler ayrılacakları için çocukların bakımını kimin üstleneceği konusu, mahkemenin vereceği karara bağlıdır. Daha doğrusu çiftler bu konu üzerinde de anlaşamamışlardır ve bu konuda kararı mahkeme verecektir.

Hakim çocuğun velayet kararını vermeden önce, uzman pedagoglar eşliğinde çocuğun ifadesini alır. Yani çocuğa ailesi ile ilgili sorular sorar. Çünkü çocuğun bundan sonraki hayatındaki psikolojisi önemlidir.

Çocuğun verdiği ifadeye göre hakim, çocuğun kimde kalacağına karar verir. Genel olarak çocuğun velayeti anneye verilmektedir.

Nafaka Davaları

Çekişmeli boşanma davalarının en önemli konularından bir tanesidir. Nafaka, ekonomik olarak güçsüz olan tarafa, hakim kararıyla verilir. Kanunen de ekonomik olarak güçlü olan taraf, güçsüz olan tarafa boşanmadan sonra da yardım etmek zorundadır.

Kanun uygulamalarında 4 tür nafaka vardır.

İştirak Nafakası

Çocuğun giderlerinin karşılanması nafakasıdır. Eğer çocuk eğitim görmüyorsa, 18 yaşına kadar ekonomik olarak güçlü olan taraf, çocuğun tüm ihtiyaçlarını karşılar. Eğer çocuk eğitimine devam ediyorsa, eğitim hayatı bitene kadar iştirak nafakasının ödenmesine devam edilir.

Tedbir Nafakası

Ülkemiz şartlarında genel olarak kadınlara verilen nafaka türüdür. Burada amaç, ekonomik olarak güçlü olan tarafın, güçsüz olan tarafa yardım etmesidir. Tedbir nafakası, mahkeme başlangıcında hakim kararıyla gerçekleştirilir. Mahkeme bitene kadar da tedbir nafakası ödenmeye devam eder.

Yoksulluk Nafakası

Boşanma sonucunda taraflardan birisinin yoksulluk tehlikesine düşmesi durumunda, hakim tarafından takdir edilir.

Mal Paylaşımı Davaları

Evlilik kurumu maddi manevi her şeyin paylaşıldığı bir kurumdur. Dolayısıyla evlilik sona erdiğinde sahip olan mallar, eşit olarak paylaşılır. Çekişmeli boşanma davalarındaki en önemli sorunlardan birisi de mal paylaşımıdır. Aslında yasada mal paylaşımının ne şekilde yapılacağı belirlenmiştir. Ancak çiftlerin bu konuda anlaşamaması, mal paylaşımının mahkeme tarafından gerçekleştirilmesine yol açar.

Yasaya göre evlenmeden önce kişilerin edindiği mallar kişilere aittir. Yani eşlerden birisi evlenmeden önce ev sahibi ise, bu ev mal paylaşımına konu edilmez.

Evlilik sözleşmesinde aksi durum belirtilmemişse, evlilik boyunca edinilen mallar ikiye bölünür.

Çekişmeli boşanma süreçlerinde aşağıdaki durumlar gerçekleşirse, mallar eşti olarak paylaştırılmaz:

• Evlilik öncesinde tarafların edindiği mallar,
  • Tarafların kişisel eşyaları. Mesela kadınların ziynet eşyaları.
  • Eşlerden birisinin evli bile olsa kazandığı tazminat.
  • Karşılıksız kazanma durumlarında elde edilen mallar. Mesela piyangodan para ya da eşya çıkması gibi.
  • SGK Kurumu tarafından taraflardan birisine yapılan ödemeler. Mesela iş kazası tazminatı ya da iş görmezlik geliri gibi.

Boşanma davalarının dayanağını oluşturan kanun mevzuat hakkında detaylı bilgilere, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4721.pdf bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Kartal’da Boşanma Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

İstanbul kartal hukuk bürosu olarak, tarafların bazı konularda anlaşması için çalışırız. Mesela dava süreci öncesinde, tarafların mal paylaşımı ve tazminat konularında anlaşabilmeleri adına, uzlaşma rolünü üstleniriz.

Boşanma dava süreçlerini başlatırız. Her iki taraf adına da ilgili mahkemelere başvuru dilekçesi hazırlarız.

Evlilik sözleşmelerinin hazırlanmasında müvekkillerimize yardımcı oluruz. Ayrıca İstanbul kartal avukat personelimizle, boşanma öncesi sözleşmelerin hazırlanmasına yardım ediyoruz.

Çekişmeli boşanma davalarında mal paylaşımı için gerekli olan bilgileri topluyoruz. Yani boşanmaya konu olan malların tespit edilmesi için uğraşıyoruz.

Çocukların velayeti konularında, müvekkillerimize yardımcı oluyoruz.

İlk derece mahkemelerinin verdiği kararlara itiraz ederek, istinaf ve temyiz süreçlerini başlatıyoruz.

Boşanma Avukatı ile Boşanma Davası Nasıl Açılır?

İstanbul kartal boşanma avukatı yardımıyla, anlaşmalı ya da çekişmeli boşanma davası açılabilir. Avukata vekalet verdikten sonra avukat, aile mahkemelerine boşanma dilekçesi ile başvurur. Dilekçe ekinde ise mahkemede istenen ve kullanılacak bilgi ve belgeler bulunur.

Boşanma Davaları Ne Kadar Sürer?

Anlaşmalı boşanma davaları çoğu zaman tek celsede sonuçlanır. Ancak çekişmeli boşanma davaları uzun sürer. Ortalama olarak 300 gün süre öngörülse de, genelde bu sürelerden daha uzun sürdüğünü söyleyebiliriz.

Kartal Boşanma Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Kartal boşanma hukuku avukatı olarak, aşağıdaki hizmetleri müvekkillerimize veriyoruz.

• Her iki taraf adına da boşanma davası sürecini başlatıyoruz.
  • Evlilik öncesi, evlilik sözleşmelerinin hazırlanmasına yardım ediyoruz.
  • Mal paylaşımı konusunda müvekkillerimize yardımcı oluyoruz.
  • İstanbul kartal boşanma avukatı olarak, tazminat ve nafaka konularında müvekkillerimize yardım ediyoruz.
  • Çocukların velayeti konusunda müvekkillerimize yardımcı oluyoruz.
  • Anlaşmalı boşanma davası öncesinde, boşanma sözleşmelerinin hazırlanmasına yardım ediyoruz.

Boşanma avukatı ücretleri ne kadar?

Boşanma davaları için vekalet ve danışma ücretleri  hakkında bilgi almak için bizleri hemen arayın.

İstanbul Kartal’da en iyi boşanma avukatını nasıl bulabilirim?

Özdemir Hukuk Bürosu olarak uzman ve deneyimli avukatlarımızla hizmetinizdeyiz.

Boşanma avukatı ne yapar?

Taraflar adına boşanma davası açar. Boşanma sözleşmelerinin hazırlanmasına yardım eder. Arabuluculuk hizmeti verir.

Boşanma davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Çiftlerin ikamet ettikleri yerdeki yer mahkemesi görevli ve yetkilidir.