İstanbul Ceza ve Ağır Ceza Avukatı

Kanun, suç olarak kabul edilen hukuka aykırı fiilleri işleyenlere yaptırım uygulanmasını gerekli kılar. Ceza uygulaması ile suç olarak kabul edilen davranış yaptırıma tabi olurken aynı suçun tekrar edilmemesi ve toplumsal düzenin sağlanabilmesi için yasalara ihtiyaç vardır.

Toplum hayatı düzen içinde olmak zorundadır. Toplumsal yaşamda oluşan kargaşa ve düzensizlik devletin varlığını tehlikeye düşürebilme özelliğine sahiptir. Bu nedenle yasalar aracılığı ile suç olarak kabul edilen hukuka aykırı fiillerin yaptırıma tabi olması söz konusudur.

Suç kanunla düzenlenmektedir. Toplumsal hayatın devamlılığı açısından korunmak zorunda olan hukuki değerleri bilerek ve isteyerek ihlal edenlerin cezalandırılması yasa gereğidir. İstanbul ceza avukatı şüpheli ya da sanığın yanı sıra suçtan zarar görenlerin de hakları savunulacağı zaman görev yapar. Ceza davaları suçun kapsamına ve tabi olduğu yaptırıma bağlı olarak Asliye Ceza, Ağır Ceza Mahkemelerinde görülür.

İstanbul Ceza ve Ağır Ceza Avukatı Ne İş Yapar?

Mevzuat uyarınca ceza avukatı veya ağır ceza avukatı tanımlamasından söz edilmesi mümkün değildir. Bir avukat her tür davaya girme yetkinliğinde olur. Avukatlık mesleği gereği bir branşlaşmadan söz edilemeyeceğinden avukatlar için her tür davada görev alabilmek mümkündür.

Ceza davaları kapsamı itibarı ile ağır davalardır. Bu davalar sonucunda ağır hapis cezaları ya da para cezaları uygulanabilmektedir. Ceza mahkemelerinin yetki alanında olan davalara giren avukatlar halk arasında ceza avukatı veya ağır ceza avukatı gibi adlarla anılır.

Suç teşkil eden bir vaka hakkında başlatılan soruşturma veya yürütülen kovuşturma süreçlerinde hak, menfaat ve zaman yönlerinden telafisi güç zararlarla karşı karşıya kalınmaması adına en iyi ceza avukatı ya da en iyi ağır ceza avukatı ile temsil ve müdafaa olunmak son derece önemli ve yararlıdır. Tabii bu noktada “en iyi” ifadesinden kasıt, alanında ihtisas ve deneyim sahibi bir avukatı ifade eder.

Bir kişiye suç isnadı yapıldığında hukuki açıdan savunulması gerekli olur. Suç isnadı altındaki kişilerin savunulması gerekli ise ceza avukatı ile çalışılır. Bir suç işlendiğinde savcılığın kendiliğinden ya da şikayete bağlı olarak soruşturma başlatması söz konusu olur. Bu suça istinaden yapılan soruşturma sırasında suçun oluştuğuna dair yeterli suç şüphesi varsa savcılık iddianame hazırlayarak kamu davasını açar.

Kamu davaları aynı zamanda ceza davası olma özelliğine sahiptir. Soruşturma işleminin başlaması ile doğan suç isnadı altındaki kişinin kendini savunma hakkı ceza avukatı ile kullanılır. Ceza avukatı, ceza hukukuna konu olan her tür suç için görev alır. Bunun yanı sıra cezaya konu suç nedeni ile suçtan zarar gören kişilerin haklarının savunulması sırasında da görev alabilir.

Ceza ve Ağır Ceza Avukatı Hangi Davalara Bakar?

Bir kimseye suç isnadı yapıldığında hakkında açılan bir dava olması halinde savunmasının yapılması gerekir. Suç isnadı altındaki kişilerin savunulması sırasında ceza avukatından hukuki destek alınır. Savunma sonucunda maddi gerçeğin ortaya konması ve savunması yapılan kişinin haklarının korunması söz konusu olur.

Savcılığın soruşturma başlatması sonucunda iddia makamı sıfatı ile yeterli suç şüphesi oluşturmaya yetecek delil elde etmesinin ardından dava açması gerekir. İddianame hazırladıktan sonra savcılığın iddianamesi kabul edildiği takdirde dava sürecinin başlaması söz konusu olmaktadır. Bu aşamada ceza avukatı mahkemede savunma yaparak iddianameye yönelik itirazlarını dile getirir.

• Vergi kaçakçılığı,
  • Kasten yaralama,
  • Cinsel taciz,
  • Şantaj,
  • Hakaret,
  • Hırsızlık,
  • Mala zarar verme,
  • Gürültüye neden olma,
  • Mühür bozma,
  • Özel belgede sahtecilik,
  • Tefecilik,
  • Suç üstlenme,
  • Suçu bildirmeme,
  • Basit dolandırıcılık gibi suçlar ceza davası kapsamında olur.

Ağır ceza davası söz konusu olduğunda ise aşağıdaki bazı örnekler söz konusudur:

• Yağma,
  • İrtikap,
  • Hileli iflas,
  • Kasten adam öldürme,
  • Rüşvet,
  • Nitelikli dolandırıcılık,
  • Anayasal düzene karşı işlenen suçlar.

Söz konusu suçlar sebebiyle oldukça ağır yaptırımlar gündeme gelir. Bu yaptırımlarla karşı karşıya kalmak istemeyen, etkili ve güçlü bir biçimde müdafaa edilmek isteyen kişilerse örneğin İstanbul’da ikamet ediyorlarsa en iyi ceza avukatı İstanbul gibi lokasyon bazlı sorgulamalarla uzman ve tecrübeli bir avukat arayışına girer.

Bu arayış, oldukça tabiidir. Bu noktada kişiler, mevcuttaki soruşturma ya da kovuşturmalarında hak ve menfaat kaybı yaşamamak adına İstanbul ceza avukatı tavsiye gibi araştırmalarla başarılı bir avukat bulmak ve bu avukat marifetiyle müdafaa edilmek ister. Şimdi, deneyimli ve uzman bir ceza avukatı marifetiyle sunulan hizmetlere değinelim.

İstanbul Ceza ve Ağır Ceza Avukatı Hizmetleri

Ceza avukatı kişinin suç isnadı altında olması halinde savunmasını gerçekleştirmek üzere görev alır. Ağır ceza avukatı için de aynı durum söz konusudur. Savcılığın hazırladığı iddianame ile yargılanan kişi hakkında suç isnadına yönelik soruşturma bilgileri mahkemeye sunulur. Savcılığın iddianamesi kabul edildiğinde kamu davası açılır.

Ceza davaları kamu davası olma özelliğine sahiptir. Ceza avukatının savunması sırasında suç vasfını dikkate alması gerekir. Bu kapsamda suç vasfının doğru tespiti ve suçun unsurları dikkate alınarak yapılacak bir savunma ceza avukatının yetkinliği doğrultusunda başarılı olur.

Ceza davası açılacağı zaman bir ceza dava dosyası hazırlanır. Bir suçla ilgili işlenip işlenmediği yönünde yargılama sürecine geçişte gerekli olan tüm bilgi ve belgeler bu dosyada yer alır. Ceza davası açılacağı zaman işlenen suçun niteliği önemli hale gelir.

Asliye Ceza, Sulh Ceza ve Ağır Ceza Mahkemelerinde görülen davalara ceza davası avukatı girer. Bu mahkemelerde görülen davalar ise suçun niteliğine bağlı olarak değişir. Yaptırımı en ağır olan suçlar için Ağır Ceza Mahkemeleri görev alır. Ceza davalarında genellikle özgürlüğü kısıtlayıcı hapis cezaları ve ağır para cezaları verilir.

Adam öldürme, hırsızlık, dolandırıcılık, tehdit, şantaj, örgüt kurma, terör faaliyetlerini içeren suçlar, adam yaralama, hileli iflas, zimmet, belgede sahtecilik, rüşvet ve benzeri suçlar için ceza davası açılarak süreç ilerler. Bu tür davalarda da ceza davası avukatına gereksinim duyulur.

Ceza Davası Nedir, Ne Kadar Sürer?

Ceza davası kamu davası olma özelliğine sahiptir. Savcılık ceza davası açacağı zaman işlenen suç şikayete tabi ise şikayetin ardından şikayete tabi değilse re’sen soruşturma başlatır. Savcılık soruşturma sırasında delilleri toplar. Bu deliller suçun oluştuğunu ispat değerinde ise savcılık iddia makamı sıfatı ile hazırladığı iddianameyi mahkemeye sunar. Mahkemenin iddianameyi kabul etmesi durumunda da kamu davası açılmış olur.

Ceza davaları karmaşık ve uzun sürebilen türde davalardır. Bu davalar görülürken ağır yaptırımlarla karşılaşılabilir. Kişi özgürlüğünü kısıtlayıcı nitelikte yaptırımlar ceza davaları sonucunda verilebilir. Tüm ceza davaları kamu davası olma özelliğine sahiptir. Savcılık kamunun temsilcisi olması nedeni ile devletin görevlendirdiği yetkili mercidir. Toplumsal hayatın düzeninin hukuken korunabilmesi için savcılık yetkilendirilmiştir.

Ceza davaları işlenen suçun niteliğine bağlı olarak farklı sürelerde sonuçlanır. Ortaya çıkan zararın boyutları, suça karışan-suçtan zarar gören kişi sayısı, suçun başka suçlarla birlikte işlenebilme özelliği, mahkemelerin iş yoğunluğu, delillerin elde edilme süresi, uzman görüşlerine ihtiyaç duyulması gibi çok sayıda etmen ceza davalarının sonuçlanma sürelerinde değişikliğe yol açar.

Ağır Ceza Davası Ne Demek, Kaç Yıl Sürer?

Ağır Ceza Mahkemesi ceza miktarı açısından en ağır suçların yargılamasının yapıldığı mercidir. Suç vasfı ve ceza miktarı yönünden bir suçun Ağır Ceza Mahkemesinin görev alanına girip girmediği anlaşılır.

Bir suçun Ağır Ceza Mahkemesi görevi kapsamında olup olmadığı açıkça belli değilse bu durumda Asliye Ceza Mahkemesi görev alır. Sanığın 18 yaşın altında olduğu suçlarda ise Çocuk Ağır Ceza Mahkemesi yargılama yapar.

Ağır Ceza Davaları; işlenen suçun niteliğine, suçtan zarar gören kişi sayısı, delillerin toplanması ve incelenmesi süresine, faillerin sayısına bağlı olarak değişen sürelerde sonuçlanabilir. Mahkemelerin iş yükü de dava sürelerini etkileyen önemli bir husustur.

Ceza Mahkemeleri, her ilin merkezinde veya iş yoğunluğu ve coğrafi konum dikkate alınarak ilçelerde kurulur. Kurulurken de Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun olumlu görüşü alınır. Adalet Bakanlığı Ceza Mahkemelerini kuran bakanlıktır.

Ağır Ceza Mahkemelerinin asıl görevi kovuşturma aşamasındadır. Bunun yanı sıra soruşturma aşamasında da bazı görevleri bulunur. Ağır ceza davalarının görüldüğü Ağır Ceza Mahkemeleri bir başkan ve yeteri kadar üyeden oluşur. Duruşmalara iki üye ve mahkeme başkanından oluşan mahkeme heyeti ile savcı katılmak zorundadır. Bu mahkemelerde verilen kararlar müzakere yolu iledir.

Ağır Ceza Mahkemelerinde görülen davalardan bazıları aşağıdaki gibi sıralanır:

• Yağma,
  • Kasten adam öldürme,
  • İrtikap,
  • Zimmet,
  • Rüşvet,
  • Dolandırıcılık (Nitelikli),
  • Hileli iflas,
  • Resmi belgede sahtecilik.