Kartal arabulucu avukatı

Arabulucu Avukatı

6325 sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanununun çıkmasıyla birlikte, bazı uyuşmazlıklarda dava açılmadan önce arabulucu hizmeti alınması zorunlu hale geldi. Kartal arabulucu avukatı ise arabuluculuk görevini yerine getirmeye yetkili kılındı.

Kartal Arabulucu Avukatı Nedir ve Hangi Konularda Hizmet Verir?

Kartal arabulucu avukatı, 6325 sayılı kanun mevzuatında uzman ve arabuluculuk uyuşmazlıkları ile ilgili birçok konuda deneyimli hukuk fakültesi mezunudur.

Uzmanlığı ve deneyimi gereği Kartal arabulucu avukatı, arabuluculuk hizmetine konu olan aşağıdaki uyuşmazlıklarla ilgilenir.

Zorunlu Arabuluculuk

Kanun gereği bazı uyuşmazlıklarda arabuluculuk hizmeti almadan dava açılamaz. Eğer arabuluculuk hizmeti alınmadan dava açılırsa, dava reddedilecektir. Mesela; kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, mesai ücreti ve maaşlarla ilgili uyuşmazlıklar bu duruma örnek olarak verilebilir.

İhtiyari Arabuluculuk

Zorunlu olmayan arabuluculuk türüdür. Bazı uyuşmazlıklarda kişiler isterlerse dava açabilirler. İsterlerse de dava açmadan önce arabuluculuk hizmetine başvurabilirler. Ancak ceza ve ağır ceza davasını ilgilendiren bazı suçlar, arabuluculuk hizmetine tabi değildir. Yani bu tür suçlarda doğrudan dava açılır.

Ticari Davalarda Zorunlu Arabuluculuk

6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun 5/a maddesinde ve Türk Ticaret Kanununun 4. Maddesinde belirtilen, uyuşmazlık konusu ödenen bir miktar paranın, geri kalanının ödenmesi olan tüm uyuşmazlıklarda arabuluculuk hizmetinin alınması zorunludur. Aynı zorunluluk tazminat uyuşmazlıklarında da vardır.

Bu tür uyuşmazlıklarda arabulucu, sorunu 1 hafta içinde sonuçlandırır. Bazı durumlarda bu süre 2 haftayı bulabilir.

İş Hukukunda Zorunlu Arabuluculuk

İşçi ve işveren arasında yaşanan; yıllık izin ücreti, fazla çalışma ücreti, maaş, ihbar tazminatı, kıdem tazminatı ve diğer özlük haklarından kaynaklanan uyuşmazlıklarda, 01.01.2018 tarihinden itibaren dava açılmadan önce arabuluculuk hizmeti sorunlu kılınmıştır.

Bahsettiğimiz sorunlar, 7036 sayılı İş Mahkemeleri Kanunu madde 3’te yer almaktadır.

İşe İade Davalarında Zorunlu Arabuluculuk

İş sözleşmesinin hukuka aykırı bir şekilde işveren tarafından feshedilmesi sonucu işçi, işvereni dava edebilir ve işe iadesini isteyebilir. Ancak işçi dava açmadan önce zorunlu arabuluculuk hizmeti alarak, sorununu çözmeye çalışmalıdır.

Fesih tarihinden 1 ay içerisinde işçi arabulucuya başvurmak zorundadır. 4857 sayılı İş kanunu madde 20/1’de bu konuyla ilgili detaylı bilgiler mevcuttur.

Arabuluculuk hizmeti sonunda işveren işçiyi tekrar işe başlatırsa:

• İşçinin işe başlatılma tarihi,
  • Ücret ve diğer alacaklarının nakit olarak değeri,
  • Eğer işveren tarafından işçi işe başlatılmamışsa, işçinin alacağı tazminatın miktarı,

Arabulucu tarafından belirtilmelidir. Toplantıda görüşülen tüm hususlar tutanak haline getirilir ve ilgili mahkemeye gönderilir.

Eğer arabuluculuk toplantısında işçinin işe iadesi kararı alınmışsa ve işveren buna rağmen işçiyi işe başlatmazsa, tüm hukuki sorumluluğu kabul etmiş olur (4857 sayılı iş kanunu madde 21/5).

7036 sayılı iş mahkemeleri kanununun 3/15 maddesine göre, asıl işveren ve alt işveren söz konusu ise her iki taraf da arabulucu toplantısına katılmalı ve aynı beyanı irade etmelidir.

Kıdem Tazminatında Zorunlu Arabuluculuk

İşçinin süresiz sözleşmeye göre çalıştığı yıl kadar, her sene aldığı aylık maaşın brüt miktarı oranında almaya hak kazandığı tazminat türü, kıdem tazminatı olarak adlandırılır. Kıdem tazminatı, işveren tarafından işçiye, işten ayrıldığı ya da emekli olduğu zaman verilir.

Kıdem tazminatı ile ilgili uyuşmazlıklar; kıdem tazminatının miktarı, işçinin yıl olarak çalışma süresi ve sahip olduğu kıdem konularındadır.

Bu tür sorunların dava edilmeden önce arabulucu tarafından incelenmesi yasal zorunluluktur.

Fazla Çalışma Ücreti ile İlgili Arabuluculuk

İşçi ile işveren arasındaki bir diğer sorun da fazla çalışma ücretleri ile ilgilidir. Aslında ülkemizdeki en büyük ve en sık karşılaşılan sorunun bu olduğunu söyleyebiliriz. Yasalara göre işçinin işyerinde haftalık 45 saat çalışması gerekir. Haftalık 45 saati aşan her saat için işverenin işçiye saatlik ücretinin %50’si fazla ilave ücret ödemesi gerekir.

Fazla çalışma ücretleri ile ilgili de uyuşmazlıklar dava açmadan önce arabuluculuk hizmeti ile çözülmelidir.

Yıllık Ücretli İzin ve Diğer Uyuşmazlıklar ile İlgili Zorunlu Arabuluculuk

İşçinin aylık ücretleri, milli ve dini bayramlardaki ücretleri ve aylık olarak aldığı ücreti gibi konularda yaşanan uyuşmazlıklarda da zorunlu arabuluculuk hizmetine başvurulması zorunludur.

Eğer arabuluculuk hizmetinde taraflar anlaşamazlarsa, her iki taraf da dava açma yoluna gidebilir.

İşçi ve İşverenin Hakaret Etmesi

İş yaşamında en çok karşılaşılan sorunlardan birisi de işverenle işçinin birbirlerine hakaret etmesidir. Bu sorun daha çok işverenin mobbing uygulamasından kaynaklanır.

Bu gibi durumlarda taraflar birbirlerine dava açarlardı ve tazminat talep ederlerdir. Yeni çıkan arabuluculuk yasasına göre artık taraflar önce arabuluculuk hizmeti almak zorundalar.

Aynı şekilde işçinin işyerindeki mallara zarar vermesi ve işverenin tazminat talep etmesi durumu da arabuluculuk hizmetine tabidir.

İş kazaları ya da meslek hastalıkları ile ilgili arabuluculuk hizmetine başvurma zorunluluğu yoktur. Bu tür uyuşmazlıklarda her zaman dava açılabilir.

Kartal Arabulucu Avukatı Olarak Hizmetlerimiz Nelerdir?

Kartal en iyi arabulucu avukat personelimizle, tarafları bir araya getiriyor ve uzlaşma zemini arıyoruz.

Kartal avukat yardımıyla tarafların anlaşması halinde tutanak tutularak anlaşma sağlandığı tutanakta belirtiliyor.

Kartal hukuk bürosu olarak tarafların arabuluculuk hizmetlerinden olumsuz sonuç almaları halinde, onların vekilliğini üstlenebiliyoruz.

İstanbul Anadolu Yakası ve İstanbul ilinin tüm ilçelerinde hizmet veriyoruz.

Kartal Anadolu adliyesi ve diğer adliyelerde müvekkillerimize hizmet vermeye devam ediyoruz.

Kartal Arabulucu Avukatın Görevleri Nelerdir?

Kartal arabulucu avukatı aşağıdaki görevleri yerine getirir:

• Tarafsız olarak uyuşmazlık konusunu ele alır.
  • Birçok hukuk dalında uzmandır. Uzman olduğu konularda arabuluculuk hizmeti verir.
  • Çözüm odaklı yaklaşır.
  • Uyuşmazlık oturumlarında yaşanan gerginlik durumlarında tarafların sakinleşmesini sağlar. Aynı zamanda tarafları birbirinden korur.
  • İnsan psikolojisi konusunda uzmandır.
  • Uyuşmazlık konuları ile ilgili ihtilaf noktalarını tespit eder. Tarafların ve birçok kişinin göremediği detayları görür ve soruna farklı çözüm yolları ile yaklaşmış olur.
  • Uyuşmazlıkla ilgili farklı alternatifler sunar.
  • Arabuluculuk oturumunda belirsizliğin oluşmasına müsaade etmez.

Arabuluculuk Hizmetinin Yararları Nelerdir?

Uzman Kartal arabulucu avukatı hizmeti aldığınızda, aşağıdaki yararları elde edersiniz:

• Zorlu ve yıpratıcı dava süreçlerinden kaçınmış olursunuz.
  • Zamandan ve paradan kazanırsınız. Arabuluculuk hizmetine daha az ödersiniz.
  • Uzlaşma sayesinde anlaşmazlık yaşadığınız tarafla barışırsınız.
  • Hızlı ve kolay çözüm imkanlarına kavuşursunuz.
  • Gizlilik esas olduğundan tedirgin olmanıza gerek kalmaz.
  • Arabuluculuk oturumlarında tüm görüşmeler kaydedilir.
  • Arabulucu avukatı güvenilirdir.
  • Mahkemelerin iş yükünü azaltan bir uygulamadır.

Zorunlu arabulucu yasası ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6325.pdf bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Arabulucu avukat ücretleri ne kadar?

Arabulucu hizmetlerinde alınan ücretler hakkında detaylı bilgileri, bizleri arayarak öğrenebilirsiniz.

Kartal’da en iyi arabulucu avukatını nasıl bulabilirim?

Tüm hukuk branşlarında uzman avukat personelimizle, arabuluculuk hizmetinde sizlere yardımcı olmaya hazırız.

Arabulucu avukatı ne yapar?

Tarafları bir araya getirerek, sorunun hızlı çözülmesine yardımcı olur.

Arabulucu avukat ücretini kim ödüyor?

Arabulucu ücretini tek taraf ödeyebileceği gibi, iki tarafta eşit bir şekilde ödeyebilir.