Kartal iş avukatı

İş Avukatı

4857 sayılı İş Kanunu; işçi, işveren ve SGK kurumu arasındaki ilişkileri düzenler. Ayrıca işveren ve ilgili bakanlıklar arasında yapılması gerekenleri de tarif eder. Kartal iş avukatı ise ilgili kanun gereğince, tarafların haklarını savunur ve ilgili davaların açılmasını sağlar.

İş Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Kartal iş avukatı, iş hukuku konusunda uzmanlaşmış ve aynı zamanda deneyim kazanmış, hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Kartal iş avukatı, deneyimi ve uzmanlığı gereği, aşağıdaki davalarla ilgilenir.

Haksız Yere İşten Çıkarma Davaları

Belki de ülkemizde en sık karşılaştığımız olaylardandır. Haksız yere işten çıkarma, işverenin ortada bir neden yokken, sözleşme hükümlerine aykırı davranarak, çalışanını ya da çalışanlarının sözleşmesini feshetme olayıdır.

Sözleşmesi haksız yere feshedilen çalışanlar iki yol izleyebilirler. Ya işe iade davası açarlar, ya da tüm haklarını almak için dava açma yoluna gidebilirler.

Haksız yere işten çıkarma ile ilgili İş kanununun 18/1. Maddesi: “Otuz veya daha fazla işçi çalıştıran işyerlerinde en az altı aylık kıdemi olan işçinin belirsiz süreli iş sözleşmesini fesheden işveren, işçinin yeterliliğinden veya davranışlarından ya da işletmenin, işyerinin veya işin gereklerinden kaynaklanan geçerli bir sebebe dayanmak zorundadır.(Ek cümle: 6552 – 10.9.2014 / m.2) “Yer altı işlerinde çalışan işçilerde kıdem şartı aranmaz.”

Demek suretiyle iş akdinin keyfi olarak feshedilemeyeceğini belirtmiştir.

İşe iade davalarını kazanan işçi 10 gün içerisinde işverene başvurarak, işe iadesini talep eder. İşveren ise 1 ay içerisinde işçiyi tekrar işe almak zorundadır. İşverenin işçiyi işe başlatmama seçeneği de vardır. Ancak işçinin tüm tazminatlarını ve diğer haklarını ödemek zorundadır.

Mahkemeyi kazanan işçi, boşta geçen zamanın tüm ücretlerini ve tüm haklarını alacaktır.

Mobbing Davaları

İşveren, işveren vekili, genel müdür, müdür ve şef gibi yönetici konumunda olan kişiler, çalışanlarına psikolojik baskı yapabilirler. Bu duruma mobbing adı verilir. mobbing yalnızca yöneticiler tarafından değil, işçinin çalışma arkadaşları tarafından da yapılabilir.

Hiçbir çalışan işyerinde psikolojik baskıya maruz bırakılamaz. Bu konuda Başbakanlık kurumu tarafından 2011 yılında çıkarılan, 2011/2 sayılı genelgede: “Kasıtlı ve sistematik olarak belirli bir süre çalışanın aşağılanması, küçümsenmesi, dışlanması, kişiliğinin ve saygınlığının zedelenmesi, kötü muameleye tabi tutulması, yıldırılması ve benzeri şekillerde ortaya çıkan her türlü fiil” olarak mobbing ifade edilmiştir.

Mobbing suçunu işleyen kişi Türk Ceza Kanununun 96. Maddesine göre: “Bir kimsenin eziyet çekmesine yol açacak davranışları gerçekleştiren kişi hakkında iki yıldan beş yıla kadar hapis cezasına hükmolunur” ifadesi yer almakta ve mobbing suçunu işleyenlerin cezası açıklanmaktadır.

Mobbing ile ilgili düzenlemeler, aynı zamanda Borçlar Kanununda da yer almaktadır.

Türleri itibariyle yatay mobbing, çalışanların birbirlerine karşı uyguladıkları psikolojik baskıdır. Dikey mobbing ise amirlerin, bir altındaki çalışanlara uyguladıkları psikolojik baskıdır.

İşçi Haklarının İhlali İle İlgili Davalar

İşçinin mesaisinin verilmemesi, senelik izin kullandırılmaması ya da ücretinin verilmemesi, yol ücreti ya da diğer özlük haklarının verilmemesi gibi ihlallerin gerçekleşmesi durumunda, işçi dava açabilir ve tüm haklarını alabilir. İşçinin dava açması durumunda tüm ispat yükü işverene aittir.

İşçinin İşyerine Verdiği Zararlarla İlgili Davalar

Sözleşmeye aykırı davranan işçiye, işveren tarafından ceza verilebilir. Bu durumda işçi öfkesine yenik düşebilir ve çalıştığı yere zarar verebilir. Ya da işverenin özlük haklarını ödememesine kızan işçi, dava açmak yerine işyerine zarar verebilir.

Bu gibi durumlarda işveren dava açarak zararını tazmin edebilir.

Kıdem Tazminatı Davaları

Aynı işyerinde kesintisiz olarak 1 yıl çalışma süresini tamamlayan işçi kıdem tazminatı almaya hak kazanır. Yasal olarak kıdem tazminatı, alınan aylığın brüt olarak hesaplanması sonucunda işçinin hesabına kaydedilir. Yani her sene bir brüt maaşı işçi, kıdem tazminatı olarak kazanmış olur. Emekli olduğunda ise çalıştığı yer tarafından hesabında biriken kıdem tazminatını almaya hak kazanır. Eğer işveren işçinin kıdem tazminatını ödemezse, işçi dava açmak suretiyle kıdem tazminatı almaya hak kazanabilir.

İş Kazasından Kaynaklı Tazminat Davaları

6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanununa göre iş kazaları detaylı bir şekilde anlatılmıştır. 5510 sayılı sosyal sigortalar kanununun 13. Maddesine göre ise iş kazası sayılan bazı haller vardır. Bu haller gerçekleştiğinde, iş kazası yapan çalışan tazminat davası açabilir ve kazanabilir. Bu haller:

• Çalışan kişi ya da kişilerin işyerinde bulunduğu sırada yaşadığı her türlü kaza iş kazası sayılır. Mesela çalışırken kalp krizi geçiren birisi iş kazası yaşamış sayılır.
  • Görevli olarak başka bir iş yerinde görevlendirilen çalışanın, görevlendirildiği işyerinde kaza geçirmesi, iş kazası sayılır.
  • Emziren kadın çalışanın, emzirme sırasında yaşadığı her türlü kaza iş kazası olarak kabul edilir.
  • Çalışan kişinin, işverenin tedarik ettiği bir araçla kaza yapması, iş kazasıdır.

Olarak sıralanabilir.

Haklı Fesih Davaları

İşçi ya da işveren haklı nedenlere dayanarak, iş sözleşmesini fesih edebilir. Haklı nedenlerle iş akdini fesih eden işçi, yine de tüm haklarını dava açarak alabilir.

İhbar Tazminatı Davaları

Çalışan kişinin ihbar tazminatı alabilmesi için, sözleşmesinin belirsiz süreli olması gerekir. İhbar süresi, hizmet süresi 6 aydan az çalışan için 2 haftadır. Hizmet süresi 6 aydan fazla olan çalışan için ihbar süresi 4 haftadır. Hizmet süresi 1,5 yıldan 3 yıla kadar olan çalışan için ise ihbar süresi 6 haftadır.

Eğer taraflardan birisi bu süreye uymazsa ihbar tazminatı ödeyecektir. Eğer ihbar tazminatı taraflar tarafından ödenmezse, dava konusu yapılabilir.

Bu konuda İş kanununun 17. Maddesinde detaylı bilgi mevcuttur.

Hizmet Tespit Davaları

Çalışanlar için hizmet süreleri önemlidir. hizmet süreleri, çalışanların kıdem tazminatları ile ilgilidir. Bazı işletmeler kıdem tazminatı vermemek için her yıl çalışanlarına sözleşme imzalatırlar. Yani her yıl çalışanı işten çıkarıp, tekrar işe alırlar.

5510 sayılı sosyal sigortalar ve genel sağlık sigortası kanununun 86. Maddesinin 9. Fıkrasında hizmet tespit süreleri ile ilgili: “Sigortalının çalıştığı bir veya birden fazla işte, bu kanunda yazılı şartları yerine getirmiş olmasına rağmen, kendisi için verilmesi gereken aylık prim ve hizmet belgesinin veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesinin işveren tarafından verilmediği veya verilen aylık prim ve hizmet belgesinde veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesinde kazançların veya prim ödeme gün sayılarının eksik gösterildiği kurumca tespit edilirse, hastalık ve analık sigortalarından gerekli ödemeler yapılır.”

İfadeleri yer almaktadır.

5510 sayılı kanun metnini detaylı incelemek için, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.5510.pdf bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Kartal’da İş Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Kartal hukuk bürosu olarak, işçi ya da işveren adına tazminat davası açıyoruz. Her türlü işçi işveren davalarında vekillik hizmeti veriyoruz.

Tarafların dava açmadan önce anlaşabilmeleri adına, arabuluculuk hizmeti veriyoruz.

Kartal en iyi iş avukatı olarak, iş sözleşmelerinin hazırlanmasına yardım ediyoruz.

İstanbul Anadolu yakası ofisimizde, müvekkillerimize danışmanlık hizmeti sağlıyoruz.

Hizmet tespit davalarını açarak, çalışanların hak kaybına uğramasını engellemiş oluyoruz.

Taraflar adına Kartal avukatı personelimizle istinaf ve temyiz süreçlerini başlatıyoruz.

Çalışanlar için oldukça önemli olan ihbar ve kıdem tazminatları ile ilgili dava süreçlerini başlatıyoruz ve sonuna kadar takip ediyoruz.

İş Avukatı ile İş Davası Nasıl Açılır?

İşçi işveren taraflarının ikamet ettiği yerdeki mahkemelerine dava dilekçesi verilerek, dava süreci başlamış olur.

Ayrıca ilk derece mahkemelerinin kararlarına itiraz edilebilir, Kartal iş avukatı tarafından istinaf ve temyiz süreçleri başlatılabilir.

İş Davaları Ne Kadar Sürer?

Genel olarak iş davaları 4 ay kadar sürmektedir. Yasal olarak en fazla 6 ay sürmesi gerekir. Ancak uygulamada bazı iş davaları 3-4 yıl arasında sonuçlanmaktadır.

Kartal İş Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Kartal iş avukatı olarak, müvekkillerimize aşağıdaki hizmetleri sağlıyoruz:

• Taraflar arasında zorunlu arabuluculuk hizmeti veriyoruz.
  • İş sözleşmelerini hazırlıyoruz.
  • Kartal iş avukatı olarak, tüm tazminat davalarının açılmasını sağlıyoruz.
  • Kartal Anadolu adliyesi ve diğer adliyelerde dava dosyalarının takibini gerçekleştiriyoruz.
  • İşçinin özlük haklarını alabilmesine yardım ediyoruz.
  • Yasal tebligatları her iki taraf açısından da süresinde gönderiyoruz.
  • İcra ve haciz işlemlerini başlatıyoruz.
  • İşyerinde mobbinge uğrayan çalışanların haklarını arıyoruz.

İş avukatı ücretleri ne kadar?

Vekalet ve danışma ücretleri hakkında detaylı bilgi almak için bizleri mutlaka arayın.

Kartal’da en iyi iş avukatını nasıl bulabilirim?

Uzman ve deneyimli işçi ve işveren avukatlarımızla sizlere yardıma hazırız.

İş avukatı ne yapar?

Taraflar arasında uzlaşma sağlar. Tazminat davalarını açar. İş hukuku ile ilgili tüm davaları açar ve süreci sonuna kadar takip eder. İstinaf ve temyiz süreçlerini başlatır.

İş davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İş mahkemeleri yetkili ve görevlidir.