Kartal sigorta avukatı

Sigorta Avukatı

5684 sayılı sigorta kanunu, sigorta şirketleri ve sigorta yaptıran kişiler arasındaki ilişkileri düzenler. Kartal sigorta avukatı ise bu kanuna ve sigorta hukukuna istinaden müvekkillerinin haklarını arar.

Sigorta Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Kartal sigorta avukatı, sigorta hukuku ve 5684 sayılı sigorta kanununu konusunda uzmanlaşmış ve deneyim kazanmış kişidir.

Kartal sigorta avukatı, uzmanlığı ve deneyimi gereği aşağıdaki davalara bakar.

Trafik Kazaları ile İlgili Davalar

Trafik kazaları ile ilgili sıklıkla haber alıyoruz. Her gün onlarca kaza haberi geliyor. Doğası gereği uzun yıllar araç kullanan kişilerin daha fazla kaza yaptığına şahit oluyoruz.

2918 sayılı Karayolları Trafik kanunu, bu tür kazaları engellemeye yönelik olarak işlevi olsa da, yine de trafiğe çıkanların daha dikkatli davranması, birçok olumsuz olayın yaşanmasını engelleyecektir.

2918 sayılı kanuna göre trafiğe çıkan her aracın sigortalatılması zorunludur. Bu uygulamadaki amaç, olası kazalarda zararların bir kısmını tazmin edebilmektir.

Olası kaza durumunda, kişilerin sigorta şirketlerinden ya da kazada kusurlu olanlardan talep edebilecekleri, aşağıda sıralanmıştır:

• Araç değer kaybı zararı,
  • Hasar bedelleri,
  • Maddi ve manevi tazminatlar,
  • Yaralanma durumunda,
  • Ölüm durumlarında,
  • Sürekli iş görmezlik tazminatı,
  • Geçici iş görmezlik tazminatı,
  • Destekten yoksun kalma,
  • Ölüm öncesi tedavi giderleri,
  • Cenaze ve defin masrafları.

Hayat Sigortası Davaları

Sigorta kanununa poliçeler hem sözleşme hem de senet hükmündedir. Poliçede yazan unsurlar, herhangi bir zarar durumunda, her iki tarafın da menfaatini koruyacak yapıdadır.

Hayat sigortaları, kişilerin herhangi bir nedenden dolayı hayatını kaybetmesi durumunda, geride kalanlarına ödenecek tazminatlar için yaptırılır. Olası bir anlaşmazlıkta, mahkeme tarafından poliçe incelenir ve kanun maddelerine göre de hüküm verilir.

Poliçede yer alan unsurların yorumlanması oldukça önemlidir. Çünkü anlaşmazlıkların birçoğu, poliçedeki maddelerin farklı yorumlanmasından kaynaklanır.

Mal Sigortası Davaları

Kişiler mallarını her olasılığa karşı koruyabilmek ya da zararlarını tazmin edebilmek adına mal sigortası yaptırırlar.

Mesela deprem kuşağında bir eviniz varsa, hem mal sigortası hem de deprem sigortası yaptırırsınız. Böylece olası deprem anında zararlarınız tazmin edilmiş olur.

İnşaat sigortası ve eşya sigortası, mal sigortası davalarının konusunu teşkil eder. Diğer sigorta türlerinde olduğu gibi mal sigortası davaları da poliçenin yanlış yorumlanması sonucu açılır.

Malpraktis Davaları

Malpraktis kavramı, doktorun hatasından dolayı hastanın zarar görmesidir. Yanlış tedavi sonucunda kişi maddi ve manevi olarak zarar görmüştür. Sigorta poliçelerinde malpraktis kavramı, sorumluluk sigortası ya da diğer ismiyle hekim mesleki sorumluluk sigortası olarak geçer.

Bu tür bir sigorta yaptıran kişiye sigorta şirketi, poliçede yazan kadar tazminat öder. Yani maddi ve manevi zararını karşılar. Ayrıca maddi ve manevi olarak zarar gören kişi hekime ya da çalıştığı hastaneye karşı maddi ve manevi tazminat davası açabilir.

Mesuliyet Sigortası Davaları

Bu tür sigorta poliçelerinde sigorta şirketi, muhatabın uğradığı tüm zararları ödemeyi taahhüt eder. Mesuliyet sigortasına ait dava türleri aşağıda sıralanmıştır:

• Herhangi bir şirketin yönetim kurulunda bulunan üyelerin yaptırdığı sigortalara ilişkin sorunlarla ilgili davalar,
  • Maluliyet sigortaları davaları,
  • Havacılık sigortasına ait davalar,
  • Denizcilik sigortasına ait davalar,
  • Sigorta yaptıran kişinin ölmesi durumuyla ilgili davalar.

Yangın Sigortası ile İlgili Davalar

Taşınmazı yanan kişi önlemini almış ve taşınmazını sigortalatmıştır. Yangın sigortası poliçelerinde de olası yangın türlerine karşı ödenecek bedeller yer alır. Ancak sigorta şirketi ödemeyi yapmadan önce uzman bir ekspertiz yardımıyla olay yerinde inceleme yaptırır.

Bunun nedeni kişilerin art niyetle sigorta şirketinden tazminat almasına engel olmaktır.

Yangının nasıl ve ne şekilde gerçekleştiği, ödenecek olan bedeli de değiştirecektir.

Kartal en iyi sigorta avukatı olarak, yangın ve diğer sigorta türlerine ait olan davalarda müvekkillerimizin haklarını korumaya devam ediyoruz.

5684 sayılı sigorta kanunu hakkında detaylı bilgilere, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.5684.pdf bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Kartal’da Sigorta Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Kartal hukuk bürosu olarak, dava sürecini başlatmadan önce sigorta şirketleriyle, sigorta yaptıranlar arasındaki anlaşmazlığı, arabuluculuk hizmeti ile çözmeye çalışıyoruz. Eğer taraflar arasında anlaşma sağlanamazsa dava sürecini başlatıyoruz.

Müvekkillerimiz adına dava dilekçesi hazırlayarak dava sürecini başlatıyor ve sonuna kadar takip ediyoruz.

Poliçeden kaynaklı tüm anlaşmazlıklar için tazminat davalarını açıyoruz. İlk derece mahkemelerinin kararlarına itiraz ederek, istinaf ve temyiz süreçlerinin başlamasını sağlıyoruz.

Yasal tebligatları muhataplarına gönderiyoruz. Müvekkillerimiz adına tüm hukuki yazışmaları gerçekleştiriyoruz.

Sigorta Avukatı ile Sigorta Davası Nasıl Açılır?

Kartal avukat yardımıyla, asliye hukuk mahkemelerine ve asliye ticaret mahkemelerine dilekçe verilir. Dilekçede dava açma nedeni ve dilekçe ekinde de mahkemenin isteyeceği belgeler yer alır. Mesela anlaşmazlığa konu olan sigorta poliçeleri ve ekspertiz raporları gibi.

Olayın öğrenilmesinden 5 yıl sonrasına kadar kişilerin dava açma hakkı vardır.

Sigorta Davaları Ne Kadar Sürer?

Ortalama olarak sigorta davaları 1,5-3 yıl arasında sürer. Bazı durumlarda dava açmadan önce sigorta tahkim kurullarına başvurulur. Uygulamada ise dava süreleri bazı etkenlere göre farklılık gösterir. Mesela mahkemelerin adli tatile girmesi, bilirkişi raporlarının çıkmasının uzun zaman alması gibi.

Kartal Sigorta Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

İstanbul Anadolu yakası ve diğer bölgelerde müvekkillerimize hizmet vermeye devam ediyoruz.

Kartal sigorta avukatı personelimizle, müvekkillerimize sigorta hukuku konusunda danışmanlık hizmeti veriyoruz.

Kartal sigorta avukatı olarak ayrıca aşağıdaki hizmetleri sağlıyoruz:

• Kartal Anadolu adliyesi ve diğer adliyelerde, Sigorta şirketlerine karşı tazminat davası açıyoruz.
  • Sigorta tahkim kurullarına başvuruda bulunuyoruz.
  • Sigorta şirketlerine poliçe hazırlamada yardım ediyoruz.
  • Gerçek ve tüzel kişilerin, sigorta şirketlerinden aldıkları hizmetlerle ilgili uyuşmazlıkları gidermek adına gereken davaları açarız.
  • Doğal afetler sonucunda zarar gören şirketler ya da bireyler adına tazminat davası açarız.
  • Sigorta sözleşmelerinin feshedilmesi ve değiştirilmesi ile ilgili davaları açarız.
  • Müvekkillerimizin poliçeden cayma hakları vardır. Bu hakkı kullandırmak istemeyen sigorta şirketlerine karşı dava açarız.
  • Poliçe bedelini düzenli olarak ödemeyen kişilere karşı icra ve haciz işlemlerini başlatırız.
  • Sigorta bedellerinin zarar gören kişiden tahsil edilmesi adına dava açarız ve süreci sonuna kadar takip ederiz.

Sigorta avukatı ücretleri ne kadar?

Sigorta davaları ile ilgili vekalet ve danışmanlık ücretleri için bizleri hemen arayın.

Kartal’da en iyi sigorta avukatını nasıl bulabilirim?

Kartal’da uzman ve deneyimli sigorta avukatı personelimizle hizmetinizdeyiz.

Sigorta avukatı ne yapar?

Gerçek ve tüzel şirketlere, bireylere ve sigorta şirketlerine danışmanlık hizmeti verir. Sigorta şirketlerinin poliçe hazırlamasına yardım eder. Müvekkilleri adına sigorta davalarını açar ve süreci sonuna kadar takip eder. Sigorta poliçelerinden kaynaklanan tazminat davalarının açılmasını sağlar.

Sigorta davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Asliye hukuk mahkemeleri, tüketici mahkemeleri ve asliye ticaret mahkemeleri, sigorta davalarında görevli ve yetkilidir.