Kartal trafik ve kaza avukatı

Trafik ve Kaza Avukatı

6047 sayılı Karayolları ve Trafik Kanunu, trafik kazaları ve tazminatlar hakkında bizlere bilgi verir. Kartal trafik ve kaza avukatı ise bu kanun ışığında mağdur olan müvekkillerine yardımcı olur. Ayrıca tazminat davaları ile de ilgilenir.

Kartal Trafik ve Kaza Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Kartal trafik ve kaza avukatı, iş hukuku, tazminat hukuku ve trafik kanununa hakim olan ve deneyimli olan kişidir.

Kartal trafik ve kaza avukatı, uzmanlığı ve deneyimi gereği, aşağıdaki davalara bakar.

Trafik Kazaları Davaları

Kaza sonucu ağır yaralanma ya da ölüm söz konusu olabilir. Bu durumda kazadan mağdur olanlar dava açabilir. Trafik kazalarında dava, aşağıdaki kişilere açılır.

Aracın sürücü

Kazada kusurlu olan aracın sürücüsü asli kusurlu olan kişidir. Kusur oranı, trafik polislerinin tutanaklarında belirtilir. Kazanın oluş şekli teknik olarak yerinde incelenir ve çok kusurlu olan taraf belirlenir. Kusuru fazla olan sürücüye Borçlar Kanunu madde 49’a istinaden tazminat davası açılır.

Aracın Sahibi

Karayolları Trafik Kanunu madde 3’te de belirtildiği gibi aracın sahibi aynı zamanda aracın işletmeni olarak kabul edilir. Yani doğrudan kazaya karışmamış olsa bile sorumluluğu vardır. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 85/1’e istinaden aracın sahibine de tazminat davası açılabilir.

Aracın İşleteni

Aracın sahibi ya da kiraladığı aracı para kazanmak amacıyla işleten kişidir. 2918 sayılı KTK madde 85/1’de aracın işleteni detaylı olarak tarif edilmiştir. Bu kişiye maddi ve manevi tazminat davası açılabilir. Mesela taksi sürücüleri, kullandıkları taksiyi aracın sahibi olarak işletin kişilerdir. Aynı zamanda taksiyi para kazanmak amacıyla asıl sahibinden kiralayabilirler. Ağır yaralanmalı ve ölümlü bir trafik kazası durumunda, hem taksinin sahibine hem de taksi sürücüsüne maddi ve manevi tazminat davası açılabilir. Ancak aracın sahibi, aracının üzerinde tasarrufunun olmadığını kanıtlayabilirse ceza almaktan kurtulabilir.

Sigorta Şirketleri

Trafik Sigortası olarak da bilinen zorunlu mali sorumluluk sigortası kapsamında, poliçenin içeriğindeki maddelere göre, ağır yaralanmalı ve ölümlü trafik kazalarında sigorta şirketlerine tazminat davası açılabilir. KTK madde 91’e göre de sigorta şirketleri yapmış oldukları sigorta poliçesinden doğrudan sorumludurlar.

İş Kazaları Davaları

5510 sayılı Sosyal Sigortalar kanununun 13. Maddesindeki şartların gerçekleşmesi halinde iş kazası davası açılabilir. Bu şartlar aşağıda sıralanmıştır:

• İşçi, işyerinde bulunduğu sırada uğradığı her türlü ruhsal ve bedensel zararlardan dolayı iş kazası geçirmiş sayılır. İşçinin işyerinde ne şekilde zarar gördüğünün ya da öldüğünün hiçbir önemi yoktur. Kazanın işyerinde gerçekleşmiş olması yeterlidir. Mesela işçi çalıştığı sırada kalp krizi geçirirse, bu olay iş kazası olarak kabul edilir.
  • İşçi, işverenin görevlendirmesi sonucunda başka bir yerde çalışırken kazaya uğrarsa iş kazası yaşamış olur.
  • İşverene ait olan işle ilgili kendi nam ve hesabına çalışan kişilerin yaşadığı kazalar da iş kazası kapsamına girer. Mesela taşeron olarak çalışan işçilerin yaşadığı kazalar bu duruma örnek olarak verilebilir.
  • Emziren kadın işçi, çocuğuna süt verme zamanlarında kaza yaşarsa, iş kazası geçirmiş olur.
  • İşverence sağlanan araç ile başka bir yere giden işçi, gidiş ve gelişi sırasında kaza yaparsa, iş kazası gerçekleşmiş olur. Bu tarz kazalar, trafik iş kazası olarak adlandırılır.

Kartal’da Trafik ve Kaza Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Kartal hukuk bürosu olarak, ağır yaralanmalı ve ölümle sonuçlanan trafik ve iş kazalarında müvekkillerimiz adına dava açarız. Eğer tazminat davası açacaksak, dava açmadan önce tarafların anlaşmalarını sağlamak adına arabuluculuk hizmeti veririz. Ölüm ve ağır yaralanma halleri dışında taraflar, arabuluculuk hizmeti alarak anlaşabilirler.

Trafik ve iş kazalarında müvekkillerimizin delil toplamasına yardımcı oluruz. Ya da müvekkillerimizin ellerinde bulunan delilleri, dava dilekçesinin ekinde mahkemeye sunarız.

Sigorta şirketlerine karşı tazminat davası açarız. Sigorta şirketleri ile müvekkillerimiz adına görüşme gerçekleştiririz.

Trafik kazası tespit tutanağı tutulmasını sağlarız. Hatalı olarak düzenlenen tutanaklara karşı itiraz ederiz. Kazaya taraf olanların vermiş olduğu ifadeleri inceleriz.

Karakol tutanaklarını inceleyerek, itiraz etmemiz gereken noktaları netleştiririz.

Müvekkillerimiz adına maddi ve manevi tazminat davalarını açar, süreci yakından takip ederiz.

Trafik ve Kaza Avukatı ile Trafik Kaza Davası Nasıl Açılır?

Kartal avukat yardımıyla trafik ve iş kazalarında dava açabilmek için ilgili mahkemeye dilekçe ile başvuruda bulunur. Eğer trafik kazası ağır yaralanma ile sonuçlanmışsa, aşağıdaki belgelerin tamamlanması ve davanın ondan sonra açılması gerekir:

• Trafik kazasına ait tespit tutanağı,
  • Olaya tanık olan sürücü ve diğer kişilerin ifadeleri,
  • Karakol tutanakları,
  • Alkol raporu,
  • Kaza yapan araçlara ait ruhsat fotokopileri,
  • Kazan yapan sürücülerin ehliyet ve nüfus cüzdanı fotokopileri,
  • Kaza yapan araçların plakaları,
  • Araç işletene ait ad ve adres bilgileri,
  • Araçlara ait sigorta poliçeleri,
  • Savcılık iddianamesinin fotokopisi.

Eğer trafik kazası ölümle sonuçlanmışsa, Kartal en iyi trafik ve kaza avukatı, aşağıdaki belgeleri tamamlayarak dava sürecini başlatır:

• Kazada ölen kişilere ait otopsi raporu,
  • Kazada ölen kişilerin; kazançları, öğrenim durumları ve işleri hakkındaki bilgi ve belgeler,
  • Kazada ölen kişilerin, destekten yoksun kalan aile bireyleri hakkındaki bilgi ve belgeler,
  • Eğer kişi yaralanmışsa ve kaldırıldığı hastanede ölmüşse, hastane giderlerine ait bilgi ve belgeler,
  • Ölen kişilere ait cenaze ve defin işlemleriyle ilgili belgeler.

Avukat, İstanbul Anadolu yakası ve diğer adliyelerde iş kazası ile ilgili dava açacaksa, aşağıdaki belgeleri tamamlar:

• İş kazası meydana geldiği andan itibaren, işveren olayı SGK kurumuna bildirmek zorundadır. Kurum müfettişleri yaptıkları inceleme sonunda olayın iş kazası olup olmadığını tespit eder. Tespit tutanağı düzenlerle. Bu tutanak, mahkemede delil olarak kullanılır. Eğer işverenin olayı SGK kurumuna bildirmediği tespit edilirse, işveren kusurlu sayılı ve mahkemede bu durum göz önüne alınır.
  • Avukatın gerekçesini bildirerek dava dilekçesini hazırlaması ve ilgili belgeleri dava dilekçesine ek olarak koyması gerekir.
  • Eğer ağır yaralanma durumu söz konusu ise hastane raporları mahkemeye sunulmak üzere hazırlanır.
  • Ölüm durumunda ise polis tutanakları, cenaze ve defin işlemleriyle ilgili belgeler, dava dilekçesine ekine koyulur.

İş kazalarıyla ilgili kuralları düzenleyen kanun mevzuatını, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6331.pdf bağlantıdan inceleyebilirsiniz.

Trafik ve Kaza Davaları Ne Kadar Sürer?

Uygulamada trafik ve kaza davaları ortalama olarak, 1,5-3 yıl sürer. İş davalarında ise süre 6 ay ile 1 yıl arasındadır. İş davalarında 1 yıldan fazla süre söz konusu ise dava açan taraf, devlete tazminat davası açabilir. Çünkü yargılama süreci uzun sürmüştür ve dava açan taraf mağdur olmuştur. Bu durumda bireysel başvuru yapmak gerekir.

Kartal Trafik ve Kaza Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Kartal trafik ve kaza avukatı olarak aşağıdaki hizmetleri müvekkillerimize sunuyoruz:

• Trafik kazalarında; aracın sürücüsüne, aracın sahibine ve sigorta şirketlerine Kartal Anadolu adliyesi ve diğer adliyelerde dava açarız.
  • Müvekkilimiz adına trafik kazlarında toplanması gereken belgeleri tamamlarız. Tanık ifadelerini inceleriz ve müvekkilimiz adına mahkemede bu ifadeleri kullanırız.
  • Kartal trafik ve kaza avukatı olarak, trafik kazalarındaki sigorta poliçelerini inceleriz.
  • Müvekkilimiz adına iş ve trafik kazaları ile ilgili maddi ve manevi tazminat davalarını açarız.
  • İlk derece mahkemelerinde verilen kararlara itiraz ederek, istinaf ve temyiz süreçlerini başlatırız.

Trafik ve kaza avukatı ücretleri ne kadar?

İş kazaları ve trafik kazaları ile ilgili vekalet ve danışmanlık ücretleri için bizleri mutlaka arayın.

Kartal’da en iyi trafik ve kaza avukatını nasıl bulabilirim?

Trafik ve iş kazaları konusunda deneyimli ve uzman avukatlarımızla sizlere her zaman yardım etmeye devam ediyoruz.

Trafik ve kaza avukatı ne yapar?

İş ve trafik davalarını açarak müvekkili adına takip eder. Kazalardan dolayı meydana gelen maddi ve manevi hasarlar için tazminat davası açar ve takip eder. Arabulucu ve danışmanlık hizmeti sağlar.

Trafik ve kaza davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İş mahkemeleri, Asliye hukuk ve ticaret mahkemeleri yetkili ve görevlidir.