Kartal bilişim avukatı

Bilişim Avukatı

5651 sayılı kanun, 6563 sayılı elektronik ticaretin düzenlenmesi hakkında kanun ve diğer bilişim hukuku ile ilgili kanunlar, internet ve dijital ortamda kişilerin haklarını korumak için çıkarılmıştır. Kartal bilişim avukatı, tüm bilişim kanunlarına göre gerekli olan davaları açar ve müvekkillerinin haklarını korumaya çalışır.

Kartal Bilişim Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Kartal bilişim avukatı, 5651 sayılı kanun ve diğer kanunlarda uzmanlaşmış ve bilişim hukuku ve davaları konusunda deneyim kazanmış kişidir.

Deneyimi ve uzmanlığı gereği Kartal bilişim avukatı, aşağıdaki davalarla ilgilenir.

Bilişim Sistemine Girme Suçu Davaları

TCK madde 243’te bilişim sistemlerine yetki olmadan yani izinsiz girmek suçtur. Aynı durum sosyal medya hesapları için de geçerlidir. Mesela bir kişinin; Twitter, Facebook, Instagram kişisel hesabına, kişiden habersiz girmek kanuna göre suç olarak nitelendirilir. Aynı şekilde kişisel e-postalarına izinsiz girmek de suçtur.

Bilişim sistemlerine izinsiz girme suçu, bilişim suçları arasında en az ceza alan suçtur.

İzinsiz girme suçu farklı şekillerde işlenebilir. Mesela bilişim sistemlerinin güvenlik açıklarından yararlanarak girme bunlardan bir tanesidir. Ya da sosyal mühendislik adı verilen ve karşı tarafa sahte dosya göndermek ve bunun neticesinde kişinin hesabını ele geçirme şeklinde de bu suç işlenebilir.

TCK madde 243/1’e göre bilişim sistemlerine izinsiz girmenin cezası 1 yıl hapis cezası ve adli para cezasıdır.

Bilişim Sistemlerini Bozma ve Verileri Yok Etme Suçu Davaları

Bilişim sistemlerini; engelleme, bozma, içindeki verileri kullanılmaz hale getirme ve bu bilgileri değiştirme gibi suçlar, TCK madde 244’e göre suçtur ve bu suçun cezası 1 yıldan 5 yıla kadar hapistir.

Banka ve Kamu Kurumuna Ait Sistemlere Yönelik İşlenen Suçlarla İlgili Davalar

Bilişim sistemi kamu kurumlarına aitse TCK madde 244/3’e göre verilecek olan cezalar artırılır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, ilgili kanunda olayın yer alıp almadığıdır. Yani kanun maddesinde yer almayan olay suç olarak nitelenemez.

Kamu kurumlarına ait bilişim sistemlerine izinsiz girmenin ve verileri kullanılmaz hale getirmenin cezası 9 aydan 4,5 yıla kadar hapis cezasıdır.

Haksız Çıkar Sağlamak Amacıyla Bilişim Suçu İşlenmesi

Bilişim suçunu haksız çıkar sağlamak amacıyla işleyen kişilere TCK 244/4’e göre 2 yıldan 6 yıla kadar hapis cezası ve 5 bin güne kadar adli para cezası verilir.

Mesela bir bankanın ya da finans kuruluşunun hesaplarına girerek, kendi hesabına para aktaran birisi bu suçu işlemiş olur.

Banka ya da Kredi Kartlarının Kötüye Kullanılması Suçu ile İlgili Davalar

Banka ya da kredi kartlarının şifresini ele geçirerek kötüye kullanan kişiler TCK madde 245’ göre suç işlemiş olurlar. Aynı kanunda bu suçu işleyen kişilere 3 yıldan 6 yıla kadar hapis cezası verilmesi öngörülmüştür.

Eğer kredi kartı ya da banka kartını izinsiz kullananlar, alt ve üst soya ait kişilerse bu kişiler hakkında cezaya hükmolunmaz.

Yasak Cihaz ve Programları Kullanarak Suç İşlenmesi

Yasal olan cihaz ve programların haricinde, yasal olmayan yazılımlar ve cihazlar da vardır. Genelde bu cihazlarla ve yazılımlarla başkalarının hesabına girerek suç işlenir. Bu gibi durumlarda suçu işleyen kişiler hakkında 1 yıldan 3 yıla kadar hapis cezası öngörülür.

Ayrıca yasak olan cihazları ve yazılımları; sevk eden, imal eden, ithal eden, naklini sağlayan, depolayan, kabul eden, satan ve satışa arz eden, satın alan ve başkalarını veren kişiler hakkında da aynı oranda hapis cezası öngörülmüştür.

Bilişim suçları ile ilgili mevzuat bilgilerine, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.5651.pdf bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Kartal’da Bilişim Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Kartal hukuk bürosu olarak, bilişim hukukuyla ilgili müvekkillerimize danışmanlık hizmeti sağlıyoruz.

Ayrıca Kartal en iyi bilişim avukatı personelimizle, bilişim sektöründeki gelişmeleri yakından takip ediyoruz.

Kartal Anadolu adliyesi ve diğer adliyelerde, bilişim davalarını takip ediyoruz. Müvekkillerimizi süreç hakkında bilgilendiriyoruz.

İstanbul Anadolu yakası başta olmak üzere, İstanbul ilinin her yerinde hizmet veriyoruz.

Müvekkillerimizin dava dilekçelerini onlar adına hazırlıyoruz. Dilekçe ekinde mahkemeye sunacağımız delilleri ekliyoruz.

Telif haklarının korunması için gerekli tedbirlerin alınmasını sağlıyoruz ve gerekli olan davaları açarak süreci yakından takip ediyoruz.

Kartal bilişim avukatı olarak, telif haklarınızın korunmasını sağlıyoruz. Ayrıca internet ortamından işlenen suçlara karşı, suç duyurusunda bulunuyoruz. Bu suçlarla ilgili tazminat davalarını açıyoruz.

İnternet üzerinden yapılan satışlarla ilgili müvekkillerimiz adına gerekli olan davaları açıyoruz.

Tazminat davalarını açmadan önce tarafların anlaşabilmeleri adına arabuluculuk hizmeti veriyoruz.

e-ticaret ve e-imza uygulamaları ile ilgili müvekkillerimizi bilgilendiriyoruz. İnternet üzerinden satış yapan firmalara hukuki danışmanlık hizmeti veriyoruz.

Bilişim Avukatı ile Bilişim Davası Nasıl Açılır?

Kartal avukat yardımıyla, bilişim davalarına müdahil olunabilir. Ama ceza davasına giren bölümler için avukatın dava açma yetkisi yoktur. Onun yerine suçun mağduru olan müvekkili adına Cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunur. Savcılık suçla ilgili iddianame hazırlar ve mahkemeye sunar.

Onun dışında tazminat davalarını Kartal bilişim avukatı müvekkili adına açabilir. İlgili mahkemelerin tevzi bürolarına dilekçe ve ekleriyle başvuruda bulunur. Gerekli olan mahkeme harçlarını yatırır ve dava sürecini başlatmış olur.

Bilişim Davaları Ne Kadar Sürer?

Uygulamada bilişim davaları ortalama olarak 300-390 gün arası sürer. Ancak birçok dava bazı nedenlerden dolayı uzayabilmektedir.

Kartal Bilişim Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Kartal bilişim avukatı olarak müvekkillerimize aşağıdaki hizmetleri sağlıyoruz:

• Müvekkillerimize bilişim hukuku konusunda danışmanlık hizmeti veriyoruz.
  • İnternet üzerinden ticaret yapmak isteyen firmalara hukuki destek sağlıyoruz.
  • İnternet üzerinden IP tespiti yaptırarak, suçun ortaya çıkarılmasını sağlıyoruz.
  • Her türlü bilişim suçu davasını açıyor ve sonuna kadar takip ediyoruz.
  • İlk derece mahkemelerinin verdiği kararlara itiraz ederek, temiz süreçlerini başlatıyoruz ve süreci sonuna kadar takip ediyoruz.
  • Telif hakları ve telif kapsamı hakkında müvekkillerimize yardımcı oluyoruz.
  • Kişilik haklarının ihlali durumunda suç duyurusunda bulunuyoruz. İnternet üzerindeki erişim engellerinin kaldırılmasını sağlıyoruz.
  • Boşanma davalarında delil olarak kullanılmak üzere, hakim kararıyla sosyal medyadaki yazışmaları ve diğer medyaların mahkemede delil olarak kullanılmasını sağlıyoruz.

Bilişim avukatı ücretleri ne kadar?

Bilişim davalarıyla ilgili vekalet ve danışma ücretleri hakkında detaylı bilgi almak için bizleri mutlaka arayın.

Kartal’da en iyi bilişim avukatını nasıl bulabilirim?

Kartal’da alanında uzman ve deneyimli avukatlarından hizmet alabilirsiniz. Bizleri hemen arayın.

Bilişim avukatı ne yapar?

İçerikle ilgili birçok kararın mahkemeler tarafından alınmasını sağlar. Boşanma davalarında sosyal medyadaki yazışmaları ve medyaları delil olarak mahkemeye sunar. Cumhuriyet başsavcılığına suç duyurusunda bulunur. Müvekkili adına bilişim suçlarıyla ilgili mahkemede savunma makamını temsil eder.

Bilişim davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Suçun niteliğine göre asliye ceza ve ağır ceza mahkemeleri görevli ve yetkilidir.