Kartal ticaret avukatı

Ticaret Avukatı

6102 sayılı Türk Ticaret kanununda, ticari ilişkiler düzenlenmiş, kanun maddelerindeki kurallara uymayanlara yönelik cezalar açıkça belirtilmiştir. Kartal ticaret avukatı ise Türk Ticaret Kanunun kapsamında müvekkillerinin haklarını korumaya çalışır.

Kartal Ticaret Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Kartal ticaret avukatı, ticaret hukuku ve ticaret kanunlarında uzmanlaşmış ve ticaret davalarında deneyim kazanmış kişidir.

Kartal ticaret avukatı uzmanlığı ve deneyimi gereği aşağıdaki davalara bakar.

Nispi Ticari Davalar

Türk Ticaret Kanununun 4/1 maddesinde tarifine göre her iki tarafın ticaret ehli olduğu davalardır. Yani davanın tarafları gerçek ve tüzel kişilerdir. Nispi ticari davalarda, iki tarafı da tacir olan kişilerin uyuşmazlıkları ele alınır.

Uyuşmazlık konularının dava edilebilmesi için Türk Ticaret Kanununda uyuşmazlığın tarif edilmiş olması gerekir. Borçlar kanunu 520. Maddede yer alan bazı konular da nispi ticari davalarında görülür. Mesela adi ortaklığı bulunan ortaklar arasındaki uyuşmazlıklardan kaynaklanan davalar örnek olarak gösterilebilir.

Borçlar kanununun bazı maddelerinde gerçek kişiler ile ilgili uyuşmazlıklar da nispi ticari davalarında görülür.

Mutlak Ticari Davalar

Uyuşmazlık yaşayan kişilerin tacir olup olmadıklarına bakılmadığı dava türüdür. 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununda mutlak ticari davalara konu olan uyuşmazlık türleri aşağıda sıralanmıştır:

• Sigorta acentelikleri ya da şirketlerle ilgili uyuşmazlık davaları (TTK 02-103),
  • Anonim şirketlere karşı açılan davalar (TTK 329-572),
  • Limitet şirketlere karşı açılan davalar (TTK 573-644),
  • Kambiyo senetleri ile ilgili davalar (TTK 671-779),
  • Yolcu ve eşya taşımasından kaynaklı davalar (TTK 856-893, TTK 906-916).

Türk Ticaret Kanununun bazı özel hükümlerinde belirtilen uyuşmazlık konuları da mutlak ticari davalarda görülür. Mesela kooperatiflerle finansal kiralamalarda yaşanan uyuşmazlıklar bu duruma örnek olarak gösterilebilir. Ticaret kanununda yer alan özel hükümlere ait uyuşmazlıklar, aksi belirtilmedikçe Asliye ve Sulh hukuk mahkemelerinde görülürler.

Özel kanun hükümlerinde yer alan uyuşmazlıklarla ilgili davalar, aşağıda sıralanmıştır:

• Kooperatifler kanununun 99. Maddesinde belirtilen hükümlerden kaynaklanan davalar,
  • Finansal kiralama ile ilgili davalar,
  • İflasla ilgili davalar ve
  • Odalar ve borsalar birliğinin üyelerine karşı uygulanan disiplin cezalarına karşı açılan davalar.

Üçüncü Grup Ticari Davalar

Tacir olarak ticari hayatını devam ettiren kişilerin işletmeleriyle ilgili olan davalardır. Bir davanın üçüncü grup sayılabilmesi için taraflardan birisinin işletme sahibi olması yeterlidir. Diğer tarafın işletmesinin olması ya da tacir olması şartı aranmaz.

Ayrıca; vedia, telif hakları ve havale gibi uyuşmazlık konuları da ticari dava konusudur.

Kartal’da Ticaret Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Kartal hukuk bürosu olarak, taraflar arasında arabuluculuk hizmeti veriyoruz. 01.01.2019 tarihinde kabul edilen zorunlu arabuluculuk kanununa göre, ticari uyuşmazlıklarda dava açılmadan önce arabuluculuk hizmeti alınmalıdır.

Kartal en iyi ticaret avukatı personelimizle, her türlü ticari davayı ilgili mahkemelerde açıyoruz. Müvekkilimiz adına dava dilekçesi hazırlıyor ve gerekli olan belgeli dilekçe ekinde mahkemeye sunuyoruz.

İstanbul Anadolu yakası ve İstanbul ilinin tüm ilçelerinde müvekkillerimize hizmet veriyoruz.

Ticari anlaşmazlıklara yönelik davalarda, tanıkların dinlenmesini sağlıyoruz. Ayrıca karşı tarafın iddialarına karşı itirazlarımızı müvekkillerimiz adına yapıyoruz.

Dava için gerekli olan belgelerin toplanmasına yardımcı oluyoruz. Müvekkillerimize ticaret hukuku konularında danışmanlık hizmeti veriyoruz.

Uluslar arası ticaret anlaşmalarında müvekkillerimize hukuki destek veriyoruz. Ayrıca uluslar arası ticaret konularındaki anlaşmazlıkların giderilmesi adına yerel ve yabancı mahkemelere başvuruda bulunuyoruz.

İlk derece mahkemelerinin kararlarına karşı itiraz ediyor, istinaf ve temyiz süreçlerini başlatıyoruz.

Kartal Ticaret Avukatı ile Ticaret Davası Nasıl Açılır?

Kartal avukat yardımıyla ilgili mahkemelerde ticaret davası açılabilir. Avukat öncelikle müvekkillerinden noter onaylı vekaletname alır. Böylelikle mahkemede müvekkillerini savunabilir. Müvekkillerinin kazandığı tazminatları ilk elden tahsil edebilir ve müvekkili adına diğer işleri yerine getirebilir.

Kartal ticaret avukatı, Kartal Anadolu adliyesi ve İstanbul ilinin diğer adliyelerinde müvekkilleri adına gerekli olan girişimlerde bulunabilir.

Dava sürecinde bilirkişi talebinde bulunarak, olayın daha net anlaşılabilmesine yardımcı olur. İlk derece mahkemelerinin kararlarına itiraz eder ve müvekkillerinin haklarını aramak adına, istinaf ve temyiz süreçlerini başlatır.

Ticaret Davaları Ne Kadar Sürer?

Kanunen öngörülen süre ticaret davalarında 1 yıldır. Ancak; bilirkişi raporlarının uzun sürmesi, adli tatil, tanıkların dinlenmesi, delillerin değerlendirilmesi gibi durumlardan dolayı dava süreci uzayabilir.

Dava süresinde avukatın da rolü oldukça önemlidir.

Ticaret hukukunun dayanağı olan Türk Ticaret Kanunun ile ilgili tam metni, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6102.pdf bağlantısından inceleyebilirsiniz.

Ticaret Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Kartal ticaret avukatı olarak müvekkillerimize aşağıdaki hizmetleri sağlıyoruz:

• Müvekkillerimizin karşılaştığı gümrük sorunlarıyla ilgileniriz ve gümrük davalarına bakarız.
  • İthalatta haksız rekabetin önlenmesi adına gereken davaları açarız.
  • Türk parasının kıymetini koruma hakkındaki kanuna muhalefet edenler adına dava açarız ve dava sürecini sonuna kadar takip ederiz.
  • İlk derece mahkemelerinden sonuç alınamadığında, uluslararası tahkim yoluna başvurabiliriz.
  • Uluslararası ticari sözleşmelerden kaynaklanan uyuşmazlıkların giderilmesi adına yetkili mahkemelere başvururuz.
  • Ticari şirketlerin alım satımı işlemlerini gerçekleştiririz.
  • Müvekkillerimize ticaret hukuku ile ilgili danışmanlık hizmeti veririz.
  • Şirketlerin hisse devir işlemleri ve birleşmeleri konusunda yardımcı oluruz.
  • Ortaklık sözleşmelerinin hukuka uygun olarak hazırlanmasını sağlarız.
  • Kıymetli evrak hukukundan kaynaklanan anlaşmazlıkların çözümü adına gerekli davaları açarız.
  • Risk sermayesi konularındaki uyuşmazlıkları gidermede yardımcı oluruz.
  • Sermaye piyasalarından kaynaklanan uyuşmazlıkları dava açarak gidermeye çalışırız.
  • Kredi sözleşmelerinin hazırlanmasına yardım ederiz.
  • Leasing sözleşmelerinin hazırlanmasına yardım ederiz. Ayrıca bu tür sözleşmelerden kaynaklanan anlaşmazlıkların çözümüne çalışırız.
  • Ticari alacak davalarına bakarız.
  • Haksız rekabetten kaynaklanan davalarla ilgileniyoruz. Tazminat ve ceza davalarına müdahil oluyoruz.
  • Ankara avukat olarak, Cari hesaptan kaynaklanan alacakların tahsili için dava sürecini başlatıyoruz. Dava sonunda icra ve haciz işlemlerini başlatıyoruz.
  • Fatura alacaklarıyla ilgili davalara bakıyoruz. Ayrıca dava sonunda icra ve haciz işlemleriyle ilgileniyoruz.

Ticaret avukatı ücretleri ne kadar?

Ticaret hukukundan kaynaklanan anlaşmazlıkların giderilmesi için açtığımız davalarla ilgili vekalet ücretleri için bizleri hemen arayın.

Kartal’da en iyi ticaret avukatını nasıl bulabilirim?

Ticaret hukuku ve davaları konusunda uzman ve deneyimli personelimizle sizlere hizmet vermeye devam ediyoruz.

Ticaret avukatı ne yapar?

Ticaret davalarını açar ve takibini gerçekleştirir. Şirketlere ve bireylere danışmanlık hizmeti verir. Taraflar arasında arabuluculuk hizmeti sağlar.

Ticaret davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Asliye ticaret mahkemeleri görevli ve yetkilidir.