Kartal kamu idari avukatı

Kamu İdari Avukatı

2577 sayılı idari yargılama usulü, yönetmelikler, tüzükler ve idare hukuku, kamu idari hukukunun temelini oluşturur. Kartal kamu idari avukatı ise bu kanunlara dayanarak davalara bakar ve müvekkillerinin haklarını korur.

Kartal Kamu İdari Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Kartal kamu idari avukatı, idare hukuku konusunda uzmanlaşmış ve idare davaları konusunda deneyimli olan kişidir.

Uzmanlığı ve deneyimi gereği Kartal kamu idari avukatı, aşağıdaki davalarla ilgilenir.

İptal Davaları

Kamu kuruluşlarının yaptıkları işlemlerden dolayı mağdur olan kişilerin açtığı davalardır. İdarenin haksız ve hukuksuz olarak verdiği kararların iptali için açılır. Kamu idarelerinin; yetki, şekil, neden ve konu bakımından yaptığı işlemler hukuka aykırı olabilir. Bu durumda gerçek ve tüzel kişiler ve bireyler bu kararların iptali için dava açabilirler.

Tam Yargı Davaları

İdarenin eylemleri, kişilerin haklarının ihlaline neden olabilir. Bu durumda hakları ihlal edilen kişiler dava açarlar ve bu davalara tam yargı davaları adı verilir. Kartal en iyi kamu idari avukatı yardımı ile bu tür davaların açılması yararlı olabilir.

İdari Sözleşmelerden Dolayı Açılan İdari Davalar

Kamu kuruluşları, ihtiyaç olunun hizmetlerin gerçekleşmesi için özel sektör gerçek ve tüzel kişilerinden hizmet ya da mal satın alabilir. Bu işlemi ihale yoluyla gerçekleştirir. Ancak bu alışveriş sırasında bazı sorunlar ve uyuşmazlıklar ortaya çıkabilir. Bu durumda özel sektör firmaları, kamu kuruluşları aleyhine dava açarlar. Ayrıca tahkim yolu öngörülen imtiyaz şartlaşma ve bunlarla ilgili sözleşmelerden kaynaklanan anlaşmazlıklarda da dava açma engeli yoktur.

2577 sayılı kanunun 2/1 maddesinde idari dava türleri: “Madde 2 – 1. (Değişik: 10/6/1994-4001/1 md.) İdari dava türleri şunlardır:

a) (İptal: Anayasa Mahkemesinin 21/9/1995 tarihli ve E:1995/27, K:1995/47 sayılı kararı ile; Yeniden Düzenleme: 8/6/2000-4577/5 md.) İdarî işlemler hakkında yetki, şekil, sebep, konu ve maksat yönlerinden biri ile hukuka aykırı olduklarından dolayı iptalleri için menfaatleri ihlâl edilenler tarafından açılan iptal davaları,

b) İdari eylem ve işlemlerden dolayı kişisel hakları doğrudan muhtel olanlar tarafından açılan tam yargı davaları,

c) (Değişik: 18/12/1999-4492/6 md.) Tahkim yolu öngörülen imtiyaz şartlaşma ve sözleşmelerinden doğan uyuşmazlıklar hariç, kamu hizmetlerinden birinin yürütülmesi için yapılan her türlü idari sözleşmelerden dolayı taraflar arasında çıkan uyuşmazlıklara ilişkin davalar.

2. İdari yargı yetkisi, idari eylem ve işlemlerin hukuka uygunluğunun denetimi ile sınırlıdır. İdari mahkemeler; yerindelik denetimi yapamazlar, yürütme görevinin kanunlarda ve Cumhurbaşkanlığı kararnamelerinde gösterilen şekil ve esaslara uygun olarak yerine getirilmesini kısıtlayacak, idari eylem ve işlem niteliğinde veya idarenin takdir yetkisini kaldıracak biçimde yargı kararı veremezler.”

Olarak sıralanmıştır.

Yukarıda sıralanan davalar dışında, Kartal kamu idari avukatı, aşağıdaki davalarla da ilgilenir:

• Farklı nedenlerden dolayı meydana gelen ve idarenin tazminat ödemesini gerektiren durumlarla ilgili davalar,
  • Hukuka aykırı idari işlemlerini iptali davaları,
  • İdari para cezalarına itiraz etme ya da iptal ettirme davaları,
  • Kamulaştırmadan kaynaklanan davalar,
  • Devlet memurları ile ilgili davalar,
  • Öğrencilerle ilgili davalar.

Kartal’da Kamu İdari Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Kartal hukuk bürosu olarak, kamu kurumlarının verdiği haksız ve hukuksuz kararlara karşı itiraz ediyoruz ve dava süreçlerini başlatıyoruz. Müvekkillerimiz adına dava dilekçesi hazırlayarak, dilekçenin ekinde mahkemenin isteyeceği belgeleri ekliyoruz. Müvekkilimiz adına dava harçlarını yatırıyoruz ve dava sürecini yakından takip ediyoruz.

Kamu kuruluşlarının haksız yere verdiği idari para cezalarının iptalini sağlıyoruz. Ayrıca bu kuruluşların verdiği hatalı kararlardan dolayı mağdur olan; gerçek, tüzel kişilerin ve bireylerin haklarını savunuyoruz ve onların mağduriyetini gidermeye çalışıyoruz.

İç yönetmeliğe aykırı davranan kamu personellerine karşı suç duyurusunda bulunuyoruz.

İç disiplin yönetmeliğine aykırı olarak verilen cezaların iptali için kamu personellerine yardımcı oluyoruz.

Kamu kurumlarına danışmanlık ve avukatlık hizmeti veriyoruz. Ayrıca gerçek ve tüzel kişilere ve bireylere de danışmanlık hizmeti sağlıyoruz.

Not tespit davalarının açılmasını sağlıyoruz. Ortaokul, lise ve üniversite sınavlarında yanlış ya da haksız verilen notlara karşı itiraz davaları açıyoruz. Öğrencilere bu konuda yardımcı oluyoruz. Dava Açmadan önce okul yönetimiyle uzlaşma yollarını deniyoruz. Eğer bu yolla sonuç alamazsak, ilgili mahkemelere dava açarak süreci başlatıyoruz ve süreci sonuna kadar takip ediyoruz.

DSİ,  Karayolları, İlgili bakanlıklar ve yerel yönetimler tarafından haksız kamulaştırmalara karşı gereken davaları açıyoruz. Kanunlarda her ne kadar kamulaştırma yer alsa da, genel olarak kamulaştırma işlemlerinde sorun, kamulaştırılan taşınmazın rayiç bedellerinden kaynaklanıyor. Rayiç bedellerin eksik hesaplanması sonunda taşınmazın sahibinin dava açma hakkı doğuyor.

Bir diğer dava konusu ise taşınmazın sahibinin kamulaştırmanın iptalini istemesi üzerine oluyor. Yani taşınmaz sahibi taşınmazını kamulaştırmak istemiyor ve dava açıyor.

Vergi dairelerinin eksik ya da yanlış vergi hesaplamasına ve haksız yere mükelleflere ceza kesmesine karşı dava sürecini başlatıyoruz.

Karayolları kurumunun görevini yapmamasından kaynaklanan trafik kazalarına karşı tazminat davalarını açıyoruz.

Devlet ihalelerinde yapılan usulsüzlüklere karşı itiraz ediyoruz. Mesela; ihaleye fesat karıştırma, usulsüz ihale yapılması gibi suçların cezalandırılması adına ve müvekkillerimizin haklarını teslim etmek adına gereken davaları açıyoruz.

Yerel yönetimlerin verdiği ve imar yasasına aykırı olan uygulamalardan dolayı mağdur olan müvekkillerimiz adına dava açıyoruz. Müvekkillerimizin mağduriyetini gidermeye çalışıyoruz.

Kamu İdari Avukatı ile Kamu İdari Davası Nasıl Açılır?

Kartal avukat, kamu idarelerinin vermiş olduğu her türlü haksız kararlara karşı ilgili mahkemelere dilekçe ile başvuruda bulunur ve dava sürecini başlatmış olur.

Kamu kurumları ile ilgili yaşanan uyuşmazlıklarda itiraz süresi 30 gündür. İlk itiraz sorun yaşanan kamu kurumuna karşı yapılır.  Eğer sonuç alınamazsa dava açma hakkı doğar.

Özellikle kamu idarelerine karşı avukat yardımı almak önemlidir. Kartal kamu idari avukatı, İstanbul Anadolu yakası ve İstanbul ilinin diğer ilçelerindeki adliyelerde dava başvurusunda bulunur.

Kartal Anadolu adliyesi ve diğer adliyelere vergi mahkemeleri için başvuru süresi 30 gündür. Bu süre Danıştay ve İdare mahkemeleri için 60 gündür.

Kamu İdari Davaları Ne Kadar Sürer?

Bu tür davalar ortalama olarak 6 kadar sürer. Ancak uygulamada daha uzun sürelerden bahsetmek mümkündür. Bazı nedenlerden dolayı dava süreci uzayabilir. Dava sürelerinin uzun olmasında mahkemelerin iş yükü etkilidir.

İdare hukukunun dayanağı olan kanun mevzuatını incelemek için, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=2577&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5 adresini ziyaret edebilirsiniz.

Kartal Kamu İdari Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Kartal kamu idari avukatı olarak müvekkillerimize aşağıdaki hizmetleri sağlarız:

• Kamu idarelerinin hukuka aykırı verdikleri kararlara karşı itiraz ediyoruz.
  • İdarelerin neden olduğu maddi zararlara karşı tazminat davaları açıyoruz.
  • İdarenin verdiği idari para cezalarına itiraz ediyoruz.
  • Öğrenci ve memur davalarını açıyor ve müdahil oluyoruz.
  • Vergi uyuşmazlıkları ile ilgili müvekkillerimize yardımcı oluyoruz.
  • Kamulaştırma davası açıyor ve süreci sonuna kadar takip ediyoruz.
  • Karayolları kurumuna karşı trafik davası açıyoruz.
  • İhale davalarını açıyor ve süreci müvekkillerimiz adına takip ediyoruz.
  • Yerel yönetim kanunları ile ilgili uyuşmazlıkların çözüm için gereken davaları açıyoruz.
  • İmar hukukundan kaynaklanan anlaşmazlıkların çözümü için çalışıyoruz.

Kamu idari avukatı ücretleri ne kadar?

Kamu idaresi ile ilgili uyuşmazlıklarla ilgili verdiğimiz danışmanlık ve vekalet hizmetlerine ait ücretlerle ilgili detaylı bilgi almak için bizleri arayabilirsiniz.

Kartal’da en iyi kamu idari avukatını nasıl bulabilirim?

Kartal’da, alanında uzman ve deneyimli kamu idari avukatı hizmeti almak için bizleri hemen arayın.

Kamu idari avukatı ne yapar?

Kamu idareleri ile gerçek ve tüzel kişiler ve bireyler arasındaki sorunların giderilmesi için çalışır. İlgili mahkemelere dava açar ve süreci sonuna kadar takip eder.

Kamu idari davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İdare mahkemeleri ve Yargıtay kurumu, idare davalarında yetkili ve görevlidir.